Zamieszczone przez neoarti
Jakie pierścienie AQY
Zwiń
X
-
Jakie pierścienie AQY
Witam,
Zakupiłem w te wakacje O1 2.0 AQU od super uczciwego (zawodu nie wymienię)... Jak się okazało silnik żre olej na potęgę. 1l/2000km. Świetny mechanik pobawił za moją kasę-znaczy najpierw wymienił uszczelniacze na zaworach i oddał auto-nadal jest dramatycznie bo na dłuższej trasie jak sobie jadę na około 2000 obrotów to po kilkudziesięciu km furką przełącza się na tryb 3 cylindrowy + po 700km uciekło mi oleju z max na poniżej minimum. Pan mechanik stwierdził że nie wie o co chodzi bo kompresja po uszczelniaczach była 14 barów...ale że to pierścienie. No i teraz pytanie-jakie pierścienie i gdzie najlepiej kupić? Na allegro jest sporo ale są opisane wymiarowo a nie do jakiego silnika pasują. Nie będę robił szlifu cylindrów i wymieniał tłoków, same pierścienie. Z góry dzięki za pomoc.
pozdrToday is the day after yesterday.
-
-
Też mam podobny problem brania oleum, tyle że mam silnik AZJ. Możliwe że są identyczne tłoki i pierścienie. Dowiadywałem sie wstępnie w temacie pierścieni i sprawa wygląda dosyć kosztownie, komplet pierścieni na jeden tylko tłok to koszt od 60 do 140pln. Są jakieś polskie Primo (chyba tak się pisze), MPR, różne konstrukcje pierścienia olejowego. Tylko które wybrać aby było dobrze?
Komentarz
-
-
PIERŚCIENIE TŁOKOWE SKODA śr.82.50mm STD 1.2/1.5/2 KPL 1 CYL 2.0-2.3-2.6 SUPERB AQY APK AZH AEG AZM AMX AZJ
juz sobie poradzilem.
mam jeszcze jedno pytanie-po wymianie pierscieni chce auto od razu zagazowac. czy nie bedzie to przeszkadzac w docieraniu pierscieni? w sumie nawet nowe auta wychodza z lpg wiec mysle ze to nie bedzie problemem ale chcialbym miec pewnosc.Today is the day after yesterday.
Komentarz
-
-
hmm, nie mam pojęcia czy są dobrej jakości...pisze że firma która je produkuje ma IS TS 16949 a to o czymś świadczy. Cena jaką usłyszałem dziś w ASO-399 PLN za komplet na 1! cylinder.
Nie wiem zupełnie o co pytasz z budową pierścienia, nie znam się na tym zupełnie.
Pytałem też jednego kolesia który ma je na allegro i odpisał mi:
"pierścienie z aukcji wymiarowo są odpowiednie i można je założyć.
Oryginalne pierścienie maja pierwszy pierścień molibdenowy z wewnętrznym podcięciem (drugi pierścień ma podcięcie zewnętrzne). Taki komplet pierścieni na jeden tłok kosztuje 135 zł."
sam już nie wiem co zamawiać. różnica cenowa duża.
Te prima ile kosztują i jaką mają budowę? jak te za 65 czy 135? Masz jakiś namiar bo u mnie sklepy i hurtownie puste.
Zasięgnąłem jeszcze języka i znalazłem jeszcze jedne na necie:
PIERŚCIENIE TŁOKOWE SKODA śr.82.50mm STD 1.2/1.5/2 KPL 1 CYL 2.0-2.3-2.6 SUPERB AQY APK AZH AEG AZM AMX AZJ
Te NPR za 65 zł to pierścienie dedykowane do tego silnika, w katalogu producenta są pod tym numerem katalogowym właśnie do silnika AQY-wprawdzie pisze że do Superba ale przecież AQY to AQY.
Te za 135 to pierścienie które są od tego samego producenta który dostarcza na linię montażową, firma NPR też niemiecka więc mniemam że to ta sama firma.
Dzwoniłem dziś do Skody ASO i ....399 zł za komplet na jeden tłok-kasacja. No i teraz nie wiem czy te za 65 czy za 135-producent chyba ten sam.
No i jest też Prima-wysłałem do nich zapytanie ile zawołają za swoje zestawy. Jak dostanę info to napiszę.
A może ktoś zna się na temacie, wymieniał, zna firmy i może podpowiedzieć co i jak?
Czytałem jakiś wątek że VW zastosował w tym silniku słabo trzymające pierścienie 3 częściowe i że wymiana na jednoczęściowe rozwiązuje problem ale to chyba jakaś bujda...Today is the day after yesterday.
Komentarz
-
Komentarz